Academia Română
"Identitatea românească nu poate fi înţeleasă fără componenta sa latină, indentitatea europeană, la rândul ei, nu poate ignora această componentă.
Să nu uităm eforturile Şcolii Ardeleane, iluminismul românesc, de a argumenta originea latină a poporului şi a limbii româneşti în Transilvania.
Să nu uităm că însuşi statul român s-a constituit, la 1859, în jurul ideii de unitate a tuturor celor „de gintă latină“. În acest context, prima misiune a
Subiectul major care îngrijorează mediul academic şi care se regăseşte la nivelul tuturor celor trei variante, nelăsând nicio posibilitate de opţiune profesorilor, este reducerea numărului de ore, până la dispariţia din programă, la discipline fundamentale de studiu, menite să formeze atât cultura generală, cât şi conştiinţa istorică şi identitară a noilor generaţii.
Astfel, măsurile propuse de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei anunţă:
dispariţia singurei ore de limba latină în gimnaziu, la clasa a VIII-a,
amputarea unei ore de limba şi literatura română la clasele a V-a şi a VI-a şi
diminuarea drastică a numărului de ore de istorie, oricum insuficiente în urma reducerilor impuse de ultimul plan-cadru din 2001.
Semnalăm că toate cele trei domenii de studiu vitregite de actuala propunere sunt materii
cu un puternic caracter identitar,
contribuind împreună la dezvoltarea conştiinţei naţionale, europene şi umaniste a tinerei generaţii".
Academia Română a luat act cu îngrijorare de propunerile formulate în cadrul celor trei variante ale Planului-cadru pentru învăţământul gimnazial din România de către Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi care se află acum în dezbatere publică.
Comunicatul integral al Academiei Române
Sursa: Fluierul.ro |